Wednesday, December 15, 2010

ANTARA BROWSER YANG PALING POPULAR

Terdapat (5) lima browser (Pelayar) yang menjadi pilihan pengguna internet diseluruh dunia. Bagi tahun 2010 browser ini mendapat ranking yang tertinggi didalam senarai download serta mempunyai traffik tertinggi didalam rangkaian internet dunia. Adakah anda memiliki kesemua browser dibawah ini. Jika ya anda membuat pilihan yang amat bijak. Mereka sedang berusaha menaiktaraf untuk membuktikan bahawa mereka adalah pelayar internet terbaik didunia.

 
1. Firefox

Firefox kini menjadi yang nombor satu didunia berkat dukungan adds-on nya yang berkualiti serta tingkat keamanan yang terjamin juga kecepatan internet yang supeerrr…..
jadi memang pantas jika Firefox menyandang predikat “The Best 2010 Browser”

2. Google Chrome

Wah…,, google kembali merambah karirnya di dunia web browser. dengan kecepatan plus-plus yang diberikan browser ini, mungkinkah ia merangkak ke puncak juara browser 2011?

3. Internet Explorer

Internet Explorer buatan Microsoft turun peringkat ke peringkat 3 browser terfavorit. browser lainnya yang lebih mendukung kecepatan ber-internet membuatnya harus mengakui keunggulan firefox dan chrome.

4. Opera

jika didunia mobile phone, opera berhasil meraih predikat the best, namun di komputer, ia hanya mampu meraih peringkat ke-4. namun walau begitu, dalam beberapa bulan launching opera v10, opera berhasil mendapat 10,000,000 download. wow…, congratulation.

5. Safari

Browser safari mampu menduduki peringkat kelima terbaik untuk tahun ini. browser ini paling sering digunakan di sistem operasi machintos.

2 comments:

amirulez said...

stakat ini chrome lah yang aling menyengat di hati.. Rockmelt xnak cerita sekali ke?

Anonymous said...

opera turbo pun boleh tahan.... vroooooooommmmmmmm

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification